Informacje o szkoleniu:

www.klinikaosteopatii.com.pl/szkolenia/

Czym jest masaż głęboki?

Masaż głęboki jest rodzajem terapii skupiającej się na  przywracaniu prawidłowego stanu głębokich warstw mięśni i tkanki łącznej.

Jest on wyjątkowo skuteczny w przypadku przewlekłych napięć w różnych strefach, znakomicie sprawdza się m.in. w przypadku sztywności karku, przy napięciach dolnego odcinka pleców czy bolesnym barku. Stosuje się go również w przypadku

Niektóre z zabiegów są podobne do zabiegów stosowanych w klasycznym masażu terapeutycznym, ale ruch w masażu głębokim jest wykonywany dużo wolniej a nacisk jest głębszy i koncentruje się na strefach napięcia i bólu.

Jak działa masaż głęboki??

W przypadku przewlekłego napięcia czy przy uszkodzeniu mięśni na tkance pojawiają się zrosty (pasma tkanki które są bolesne, sztywne)- mogą one występować zarówno na poziomie mięśni, ścięgien jak i więzadeł. Zrosty te mogą blokować krążenie i wywoływać ból, powodować ograniczenie ruchu, mogą być również przyczyną stanów zapalnych Masaż głęboki poprzez rozluźnienie, wydłużenie i zlikwidowanie zrostów oraz nieprawidłowych wzorców ruchowych w układach tkanek  znosi ból i przywraca prawidłowy zakres w najbardziej efektywny i najmniej obciążający pacjenta sposób.

Jakie techniki wykorzystuje masaż głęboki?

Masaż głęboki czerpie techniki między innymi z rozluźniania mięśniowo- powięziowego (myofascial release), masażu tkanki łącznej, terapii punktów spustowych.

Jaki jest cel kursu masażu głębokiego?

Kurs masażu głębokiego ma na celu pomoc w zrozumieniu warstwowego układu tkanek człowieka oraz przygotowanie do praktycznej i przede wszystkim skutecznej pracy z pacjentem z wykorzystaniem technik specyficznych dla masażu głębokiego.

Skrótowy program kursu masażu głębokiego:

1. Część teoretyczna
    • Zasady stosowania masażu głębokiego
    • Badanie systemu naczyniowego
    • Badanie palpacyjne nerwów obwodowych
    • Badanie palpacyjne skóry oraz zmian odruchowych
    • Badanie palpacyjne warstw mięśni grzbietu
    • Badanie palpacyjne łopatki
    • Badanie palpacyjne pośladków
    • Odruchowe zmiany w tkankach.
  2. Część praktyczna (ponad 80% czasu zajęć)
    • Narzędzia terapeutyczne w masażu głębokim
    • Rodzaje chwytów w masażu głębokim
    • Techniki dla poszczególnych rejonów ciała